Finding true happiness

Det är en sak som jag länge har grubblat över, är det bara jag eller känner ni aldrig att vad man än gör, hur man än gör det så är det aldrig tillräckligt! Du är knappt närheten av det du försöker uppnå, jag är en väldigt spontan person men samtidigt så vågar jag inte ta så många risker. Mitt dröm är ärligt talat att bara uppnå nåt värdefullt, inte basera hela mitt liv på att försöka göra andra nöjda osv. Jag vill ut i världen och utforska allt från kultur till hur dom lever, bara byta natur gång på gång. Här i Sverige så känner jag mig så instängd, om jag går ut i stan så hittar jag knappt nåt som passar in i min ''garderob'' alltså tillräckligt täckande. Ska jag gå äta nånstans, ingenting är halal. Listan är för lång, många systrar har alhamdulilah hittat ett sätt att leva i Sverige som passar in i muslimska vardagen. Good for them, men jag är inte alla systrar. Jag är jag, vad jag ogillar måste inte någon annan ogilla och tvärtom. 
 
Jag avskyr när människor börjar ta upp massa saker som dom tror kommer förändra det jag tycker, tyvärr livet är inte så. Jag vill bara hitta mig själv helt enkelt! Jag har ingen aning om vad jag håller på med just nu och har inte heller någon aning om det kommer fortsätta så livet ut. 
In Shaa Allah, jag lägger all min tillit på Allah swt eftersom Allah swt skulle aldrig någonsin svika mig! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0