countdown - Ramadan.

Ramadan om några minuter..rädd? SJÄLVKLART! Lång fasta, långa dagar osv men belöningen kommer vara enorm in shaa Allah. Vilket är såklart värt allt, jag och några systrar har gjort en liten challenge. Vi ska skippa all sötsak, fet mat läsk och sånt och endast äta nyttigt samt som efterätt ska det bli t.ex. vanilj kvarg med bär osv. Vi ska också träna, men endast light. Inget intensivt, eftersom vill absolut inte sova bort dagen så det är lika gärna att jag gymmar och sedan går hem och bryter fastan. Det är jag också mycket rädd för, man vet aldrig hur ens kropp kommer att reagera.  Den här Ramadan handlar såklart inte bara om träning utan också om min själ. Jag ska läsa Quranen och verkligen plugga Islam! Lära mig mer, göra mycket dua, lära mig så mycket kunskap så möjligt och bli av med så pass många dåliga gärningar så möjligt! 
RAMADAN MUBARAK!!
 
 
 


Kommentarer
isra

ramadan karim!!

Svar: <3
muslimahbloggar.blogg.se

2013-07-10 @ 20:20:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0