Akhirah

 
 
Ibland så kan dunya verkligen få dig att tro att du aldrig kommer att möta döden, men sanningen är att vi ALLA kommer att smaka på döden, oavsett om du är svart eller vit, om du är kristen eller jude. Spelar ingen roll du kan inte rymma från döden så är det, 
De enda jag begär att få en Iman som aldrig sänks utan blir bara större och ha systrar kring mig som stärker min tro  och bryr sig om mig både i dunya & akhirah. All oro som finns i dunya är ingenting jämfört med vad som kommer hände i graven, vi måste bara bita ihop de jobbiga situationen vi är i och komma ihåg att Allah Aldrig någonsin sätter en börda på dina axlar som du inte klarar av. Kom också ihåg att så fort du sätter en fot i Jannah all bekymmer, oro, ilska osv försvinner som vinden tar bort sand. 
Alla vi syndar men dom bästa bland oss är dom som vänder sig till Allah direkt och ber ständigt om förlåtelse.
Så barmhärtig och allsmäktig SubhanAllah.
Bara en snabb påminnelse till mig och till er. Godnatt <3


Kommentarer
Din syster i islam

Syster jag finns och alla vi finns för att stötta varandra både i dunya och elakhra glöm ej att världen är full med muslimska systrar och att jag finns.. Du kan höra av dig här [email protected]

Jag finns för dig och alla andra systrar i islam:)

Svar: JazakAllahu Khayran syster <3, Du anar inte hur mycket det betyder för mig att du säger all detta! Du gjorde definitivt min dag :) <3
muslimahbloggar.blogg.se

2013-07-20 @ 22:09:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0