Inna lillahi wa inna ilayhi raji'oon

SubhanAllah, en broder som har vart försvunnen i nästan 2 månader hittades död idag i sjön Må Allah ge honom Jannah och Må Allah göra det enkelt för honom i graven Ameen.
 
lyssnar på Yasmin Mogahed just nu och allt hon säger är så himla sant. Vi muslimer måste hålla vårt hjärta levande eftersom när vi dör så är vår själ de enda hjälpet. De jag måste förbättra mig på är att ta vara på dagen, jag kan slösa en hel dag på att göra massa strunt. Vilket är de värsta, ska börja skriva en liten dagbok där varje dag ska jag göra nåt som förbättrar mitt liv som t.ex. mer dhikr, koranläsning, ge mer sadaqa och ha ett mål som jag ska uppfylla!! Vi måste ha ett mål och vår enda mål bör vara hur ska vi komma närmare till ALLAH! Satsa på att komma närmare till ALLAH, vi säger att vi älskar ALLAH mer än våra föräldrar men visar via våra handlingar helt tvärtom! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0