Ramadan, my everything

Salam!
 
De va ett tag sen jag gjorde ett ordentlig inlägg, men har haft några konstiga dagar då jag har bara suttit hemma och gjort absolut ingenting. Vilket jag har fått sjukt mycket ångrest av, eftersom jag hade ju så många planer men så gick det åt skogen. 
Nog om det, Ramadan på tisdag in Shaa Allah och det känns overkligt. Ärligt talat, så känns det inte tufft att fasta så länge, eftersom de påminner mycket om förra Ramadan. Dock så ska jag göra några förändringar, som t.ex. inte äta så mycket sötsaker och sen vid Suhoor endast dricka ett glas vatten. Utan ska försöka ha ett balanserat måltid och äta gröt till exempel som Suhoor så att man slipper vara så hungrig. 
Taraweeh är nog de jag är lite skeptisk mot eftersom har ingen aning om min kropp kommer att orka eller ej. Men In shaa Allah Må Denna Ramadan ha en stor impakt i mitt liv och förbättra mig själv som en muslimah. Ameen. Samma gäller med alla mina syskon därute. 
 
Ska nog kolla på några föreläsningar till Fajr sen är det läggdags :) 


Kommentarer
Noor

Jag sitter också hemma fast att jag planerat massa saker att göra under sommarlovet men som gått åt skogen lol Men det är då jag passar på att skriva inlägg. Ibland kan det vara svårt att sätta sig framför datorn och börja skriva därför skriver jag när jag känner mig inspirerad och kreativ och därför skriver jag ibland flera inlägg som jag sparar och publicerar en i taget så det inte blir tomt de dagar jag är upptagen eller inte har ork :)

Svar: Haha, tack så mycket att du förstår! Jag är bäst på att hitta på massa olika aktiviteter men uppfyller aldrig dom. Det är smart, ska faktiskt börja göra det :)
muslimahbloggar.blogg.se

2013-07-08 @ 14:57:27
URL: http://muslimtjejs.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0