Racism has no place in the society

Salam!

Hade idrottsdag idag som jag lätt missade eftersom jag är ingen idrottsmänniska tyvärr 😫
Så passade på att njuta av den här dagen och fick mycket gjort Alhamdulilah.

Blev kallad för "muslimjävel" idag av en rasist. Hela jag blev i chocktillstånd eftersom ärligt så har jag aldrig blivit kallad för de och speciellt inte bland människor. Som tur så var jag inte ensam och hela jag skakade, hade en sån stor lust att springa fram till honom och ba: ursäkta vad sa du? men subhanAllah nånting stoppade mig!

Wow, att rasism ännu idag finns är helt otroligt, att folk kan vara så himla senila ibland. Att en människa tror att det är rätt att förnedra nån pga ens religion helt otroligt!

Ärligt talat, så försökte jag hela tiden inte dra alla svenskar över en kam och jag försöker fortfarande göra det, MEN det är så himla svårt eftersom när man går runt i stan möts man av snea blickar osv Och det är speciellt från dom! Usch, Ya Allah låt mig inte dö i denna land säger jag bara.

Vill vara i en plats där alla möter dig med ett leende på läpparna och rasism inte finns 🙏



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0